(French text follows English text  -  Texte en français suit le texte en anglais)

2000

Atlantic Region Spectrum Personnel Gain Back-to-Back Honours

 

 

From left to right:

Philip Amirault, David Gates, Henry Klain and Michel Milot. Absent from photo:

Michel J. Leblanc

and Richard Arnold.

 

In September 2, 1998, tragedy struck Nova Scotia when Swissair Flight 111 crashed into the frigid waters off Peggy’s Cove.

 

The response to this calamity was massive, one of the most extensive emergency responses in Canada’s peacetime history. During the course of the operation, thousands of civilian, military and government personnel were mobilized in an unprecedented display of teamwork.

 

Industry Canada’s Atlantic Region Spectrum personnel contributed to this herculean effort by working around the clock for several days to increase cellular phone capacity in the region. This ensured that the portable telecommunications gear that was brought in to coordinate the emergency response did not interfere with critical radio equipment operating in the area.

 

The team expanded wireless capabilities to allow for the increased number of cell phones and radio systems that were being used by emergency organizations. It also helped establish an international toll-free information line for the victims’ grieving families.

 

Consisting of Philip Amirault, Richard Arnold, David Gates, Henry Klain, Michel J. Leblanc and Michel Milot, the team was honoured during National Public Service Week 2000 with a Certificate of Recognition presented by Lucienne Robillard, President of the Treasury Board Secretariat.

 

This marks the second straight year the team was honoured; in 1999, it received a Public Service Award of Excellence.

 

2000

Les employés du Spectre de la région de l'Atlantique

à l'honneur...une fois de plus!

 

 

De gauche à droite :

Philip Amirault, David Gates, Henry Klain et Michel Milot. Absent de la photo :

Michel J. Leblanc

et Richard Arnold

 

Le 2 septembre 1998, le malheur a frappé la Nouvelle-Écosse : l'avion du vol 111 de Swissair s'est écrasé dans les eaux froides au large de Peggy's Cove.

 

Les gens ont été nombreux à réagir à cette catastrophe; ils ont organisé l'une des interventions d'urgence les plus impressionnantes que le Canada ait eu à lancer en temps de paix. Au cours des opérations, des milliers de civils, de militaires et de fonctionnaires ont été mobilisés dans un effort collectif sans précédent.

 

Le personnel du Spectre de la région de l'Atlantique d'Industrie Canada a contribué à cet effort colossal en travaillant jour et nuit pendant plusieurs jours pour améliorer la capacité des téléphones cellulaires dans la région. Il fallait s'assurer que le matériel de télécommunications transporté pour coordonner l'intervention d'urgence ne brouillerait pas l'important matériel radio.

 

L'équipe a élargi les capacités des communications sans fil pour assurer le fonctionnement du nombre accru de téléphones cellulaires et de radios utilisés par les organismes d'intervention d'urgence. Elle a également aidé à l'établissement d'une ligne d'information internationale sans frais pour les familles des victimes.

 

Au cours de la Semaine nationale de la fonction publique 2000, Lucienne Robillard, présidente du Secrétariat du Conseil du Trésor, a remis un certificat de reconnaissance aux membres de l'équipe du Spectre, composée de Philip Amirault, Richard Arnold, David Gates, Henry Klain, Michel J. Leblanc et Michel Milot.

 

C'est donc la deuxième année consécutive que l'équipe est honorée puisqu'elle avait reçu un Prix d'excellence de la fonction publique en 1999.

 

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