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(French text follows English text  -  Texte en français suit le texte en anglais)

 

1999

Millennium Project Adopts Winning Strategy

by Marnie Johnstone

 

If someone offered you a proven strategy for success in managing complex building projects, you’d be a fool to turn it down. That’s why the Millennium Project’s Steering Committee accepted the opportunity to participate in a one-day partnering workshop, held recently at the Britannia Yacht Club.

 

The Millennium Project is the 2 800-sq. metre building fronting on Carling Avenue at Shirley’s Bay, currently under construction. With a tight project deadline of December 31, 1999, it was essential that those involved co-operate with each other and behave as a team of partners.

 

Industry Canada’s Spectrum Certification and Engineering Bureau, which has outgrown its outdated facilities on Clyde Avenue, will occupy two thirds of the space in the new facility. The other third will accommodate more CRC Innovation Centre clients.

 

The high profile Millennium Project has many players: governmental groups (including PWGSC, Defence Construction Canada, CRC, Industry Canada, NCC); engineers; architects and architect advocates; and the general contractors and subcontractors. An on-site management team, responsible for the facility once the project is complete, also attended the session.

 

The CRC Millenium Partners

 

The goals of the partnering workshop were to assure cooperation among these groups through interaction and to build a charter and a dispute resolution grid. The charter sets out common goals and a vision of how the groups will work together; the grid establishes a structure in which problems and issues can be voiced and resolved within specified time periods.

 

At the partnering workshop, the group brainstormed on problems that could arise in the next few months as construction progresses as well as on solutions to these problems, and they built the charter document together. All partners involved signed the charter.

 

The partnering approach has been successfully employed on numerous American and Canadian construction projects and has resulted in better cooperation, clearer lines of communication and less litigation. The majority of participants (90%) declared the partnering session a success.

 

 

1999

Le Projet du millénaire adopte une stratégie infaillible

par Marnie Johnstone

 

Le Projet du millénaire vise essentiellement l’immeuble en construction de 2 800 mètres carrés qui donnera sur l’avenue Carling, à Shirley’s Bay. Comme la date butoir ferme est le 31 décembre 1999, il était essentiel que tous les partenaires fassent vraiment équipe.

 

Le Bureau d’homologation et de services techniques du Secteur du spectre, des technologies de l’information et des télécommunications, qui a connu une forte croissance, abandonnera ses installations de l’avenue Clyde pour occuper les deux tiers du nouvel immeuble, dont l’autre tiers servira à loger un plus grand nombre de clients du Centre d’innovation du Centre de recherches sur les communications.

 

Les partenaires du Projet du millénaire du CRC

 

Ce projet très médiatisé met à contribution de nombreux intervenants : des groupes du secteur public, y compris Travaux publics et Services gouvernementaux Canada, Construction de Défense Canada, le Centre de recherches sur les communications, Industrie Canada, la Commission de la capitale nationale; des ingénieurs; des architectes et des promoteurs du patrimoine architectural; ainsi que les entrepreneurs généraux et sous-traitants. Une équipe de gestion sur place, qui sera chargée des installations au terme du projet, a également participé à l’atelier.

 

L’atelier de partenariat avait pour objet d’assurer la coopération entre ces groupes grâce à l’interaction ainsi qu’à élaborer une charte et une grille de résolution des différends. La charte définit les objectifs communs et détermine la façon dont les différents groupes travailleront ensemble, tandis que la grille établit la structure qui permettra de formuler les questions et d’exposer les problèmes, qui seront résolus dans des délais déterminés.

 

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