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1995

International Recognition

for Spectrum Management

Expertise

The International Telecommunication Union (ITU) gives Industry Canada employees involved in radio spectrum management the opportunity to act as senior experts in industrializing countries.

 

We don't like to blow our own horn, but ITU calls on Industry Canada employees from time to time as a source of expertise in carrying out missions overseas.

 

Canada's Radio Frequency Spectrum Management has always excelled by virtue of the quality of its staff and its technical expertise. This expertise is recognized around the world. Our employees are now seconded to other countries, where they work in the private sector or for international organizations. The most recent addition to the

list, Bob Jones (Director General, Radiocommunications and Broadcasting Regulatory Branch) is now Director of the Radiocommunications Bureau in Geneva.

 

What is less well known is that we also work directly in the field. We contribute by sending employees to countries that apply to ITU for assistance. These experts help train personnel in frequency management techniques that we have developed here in Canada.

 

The Canadian employees take leave without pay and are paid directly by ITU for these missions.

 

Chad (Africa) is an example. They requested that an expert spend six months in N'Djamena reviewing organizational regulations, procedures and practices. The degree of difficulty of these projects varies considerably depending on the country and the season. We work with limited resources. Senior management turnover is often very high in communication organizations. Host governments provide little funding. Transportation, security, excessive heat, communication, shortage of paper, power outages, and theft are other factors. Luckily, we are no longer alone. What was considered a singular adventure in the not-too-distant past has become team work through Internet. As a result of this change, once isolated assignments now involve co-ordination and a joint effort with our contacts at home and abroad.

 

This has many benefits.

 

It obviously earns appreciation for Canadian know-how, creates a favourable climate for industrialization, allows us to tailor our services to meet the demand, and creates ties that could eventually become business contacts for industry. By leaving behind an Internet address, we ensure that this Canadian influence continues. In terms of human relations, the quality of the contacts thus established and the pleasure of gaining a better understanding of the world are a reward in themselves.

 

1995

L'expertise canadienne

en gestion du spectre

reconnue à l'échelle internationale

L'Union internationale des télécommunications (UIT) offre aux employés & Industrie Canada ceuvrant dans la gestion du spectre radioélectrique l'occasion d'agir à titre de spécialistes principaux dans des pays en voie d'industrialisation.

 

A chacun de claironner sa gloire ! Saviez-vous que le personnel du Ministère est une source d'expertise à laquelle l'UIT puise à l'occasion pour remplir des missions à l'étranger ?

 

Au Canada, la gestion des fréquences radio a toujours excellé par la qualité de son personnel et de sa compétence technique. Cette dernière est reconnue à l'échelle internationale. Du personnel d'Industrie Canada est maintenant en détachement à l'étranger, au sein de l'entreprise privée ou d'organismes internationaux. Le dernier en liste, Bob Jones, directeur général de la réglementation, est directeur du Bureau des radiocommunications à Genève.

 

Ce qui est moins connu, c'est que le personnel travaille aussi sur le terrain, faisant bénéficier les pays qui en font la demande à l'UIT des techniques de gestion des mises au point au Canada. Ces employés pren­nent un congé sans solde et sont payés par l'UIT.

 

Le Tchad est un bon exemple. Ce pays a demandé à un spécialiste de se rendre à N'Djaména pour six mois afin de réviser la réglementation, les procédures et les pratiques de son organisation. Dans ce genre de projet, les niveaux de difficulté varient énormément selon le pays et la saison. Il faut se débrouiller avec des ressources limitées, un roulement élevé de la haute gestion, le manque d'argent des administrations hôtes, le transport médiocre, le manque de sécurité, la chaleur, des moyens de communication restreints, le manque de papier et d'électricité, le vol, etc. Heureusement, il n'est plus nécessaire de faire cavalier seul. Grâce à Internet, une mission de ce genre peut maintenant faire appel à des spécialistes du monde entier.

 

Les avantages d'une telle expérience sont divers. Celle-ci permet de faire apprécier la façon de faire canadienne, de créer un climat favorable à l'industrialisation, d'adapter les services canadiens à la demande et de tisser des liens qui pourraient se transformer en relations commerciales pour l'industrie. En laissant derrière une adresse Internet, l'influence canadienne se poursuit. Du point de vue humain, la qualité des rapports et le plaisir de mieux comprendre le monde sont en soi une récompense.

 

 

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