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1985

New mobile spectrum monitoring system unveiled

DOC is testing a new mobile spectrum monitoring (MSM) system which will aid the department in obtaining the information needed for frequency assignment and spectrum planning. Efficient spectrum management requires data on the level of use of the frequency bands used by land-mobile services to determine if new systems can be added while maintaining an adequate level of service, and to estimate spectrum reserve capacity (i.e. is additional spectrum needed for this service?).

 

To obtain this data, frequencies (about 1,000 on a given day) at selected monitoring sites across Canada are fed into the computer-controlled system and scanned for five consecutive days. At the end of each day, the vehicle's computer analyzes the information, which is then transferred to the spectrum management system's main computer by magnetic tape.

 

The new, improved MSM system was developed under contract by Miller Communications Systems Ltd. of Kanata, Ontario. It replaces the first two monitoring vehicles that DOC acquired in the mid-1970s. The General Motors air­conditioned van housing the new MSM system is smaller and more economical than previous vehicles, with state-of-the­art equipment that includes graphics display and printer units. The monitoring system can be operated by one person, and can also be removed for operation outside the vehicle. The modular design and the use of an industry standard inter­face mean that other equipment can easily be incorporated and operated by the system.

 

With its highly sophisticated equipment, the new, advanced mobile spectrum monitoring system should have international marketing possibilities.

 
 

1985

Nouveau système mobile de surveillance du spectre

Le Ministère fait présentement l'essai d'un nouveau système mobile de surveillance du spectre (SMSS), qui permettra d'obtenir les renseignements nécessaires à l'assignation des fréquences et à la planification du spectre. Pour assurer une gestion efficace du spectre, il faut connaître le degré d'utilisation des bandes du service mobile terrestre afin de déterminer si de nouveaux systèmes peuvent être ajoutés, tout en maintenant un service adéquat, et d'évaluer la capacité de réserve du spectre, c'est-à-dire de décider s'il y a lieu ou non d'ajouter des radio­fréquences.

 

Pour obtenir ces données, des sites de surveillance dans tout le Canada vérifient les fréquences (environ 1 000 par jour) sur une période de cinq jours consécutifs, à l'aide d'un système informatique placé à l'intérieur d'un véhicule. À la fin de chaque journée, l'ordinateur analyse les données qui sont ensuite transmises sur bande magnétique à l'ordinateur principal du système de gestion du spectre.

 

Le nouveau SMSS, mis au point par la Miller Communications Systems Ltd. de Kanata (Ontario), remplace les deux premiers véhicules achetés par le Ministère au cours des années 70. La fourgonnette à air climatisé de marque General Motors, dans laquelle a été monté le SMSS, est plus petite et plus économique que les véhicules précédents en raison de l'équipement moderne plus compact qui inclut un écran à affichage graphique et une imprimante. Le système de surveillance exige la présence d'une seule personne et peut même être utilisé à l'extérieur du véhicule. La conception modulaire du système et ses interfaces commerciales normalisées permettent d'annexer facilement d'autres pièces d'équipement et logiciels.

 

À la fine pointe du progrès technique, le nouveau SMSS offre certes d'intéressantes perspectives de commercialisation internationale.

 

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