1974
School in the Arctic
Four people from the department attended a unique school in the Arctic this
summer.
The four, Lyndsay Green of the
Social Policy Branch in Ottawa, Max Melnyk, Economic and Regulatory
Advisor, Central Region, Ian
McDonald, District Manager in Fort Smith, and
Ian Rutherford, District Manager
in Whitehorse were enrolled at the Arctic Summer School at
Inuvik, N.W.T.
The aim of the Arctic Summer
School is to provide people from
private industry and governments with
an opportunity to become more familiar with the
environmental conditions in northern
Canada.
It is presented by the Boreal Institute for Northern Studies and the University of Alberta with
the cooperation of the Government of the Northwest Territories.
The approach is interdisciplinary, allowing participants to be exposed to a broad range of
material on the North, with emphasis on the western Arctic. Topics include geology, geography,
ecology, sociology, anthropology, and
engineering with an additional focus on northern developments
and government activities. There are lectures, discussion sessions and field
trips covering each of the topics. In addition, people working or
living in the western Arctic gave
lectures and conducted seminars.
The residential nature of the
School provides opportunity for informal
discussions. Students are encouraged
to examine the interactions between
economic, political, social and environmental conditions and to apply what they have learned to their particular vocations. |
1974
Cours d'été à Inuvik
Quatre
employés du Ministère ont
vécu une expérience scolaire unique dans l'Arctique cet
été.
Ces quatre personnes, Lyndsay Green,
de la Division des programmes
sociaux à l'Administration centrale;
Max Melnyk, des Services socioéconomiques,
région centrale;
Ian
McDonald, gérant du district de Fort
Smith et
Ian Rutherford, gérant
du district de Whitehorse étaient inscrits au cours d'été donné à Inuvik dans
les Territoires du Nord-Ouest.
Le but du cours est d'offrir aux employés de l'entreprise privée et aux fonctionnaires
l'occasion de se familiariser davantage avec l'environnement
du Nord canadien. Il est sous le patronage de l'Institut Boréal des études du Nord et de l'Université de l'Alberta, en collaboration avec le gouvernement des Territoires du Nord-Ouest.
L'approche interdisciplinaire permet
aux participants de traiter d'un bon nombre
de sujets tout en mettant l'accent sur
l'ouest de l'Arctique. Parmi ces
sujets, on retrouve la géologie, la
géographie, l'écologie, la
sociologie, l'anthropologie et le génie, avec orientation sur les développements
du Nord et sur les activités
gouvernementales. Des études sur le
terrain ainsi que de nombreuses tables rondes ont été organisées afin de
couvrir ces sujets inscrits au programme.
La situation
géographique de l'Ecole se prête bien aux
discussions et on encourage les
participants à étudier l'interaction
entre les conditions économiques et
celles du milieu en appliquant les théories approfondies dans leur domaine respectif.
|